"Een van de grootste problemen rondom het aanpakken van kindermishandeling is dat het vaak in isolement gebeurt en dat vermoedens vaak niet besproken worden (Hoefnagels et al., 2014). Een lespakket over kindermishandeling ontwikkelen vergt dan ook moed. Zoals Hoefnagels et al. (2014) schreef over het lespakket van het Klokhuis; ‘‘De zwaarte en diepte van het onderwerp wordt niet geschuwd en tegelijkertijd lukt het de makers de jonge kijker niet machteloos achter te laten. Op ooghoogte van het kind en precies de juiste toon pakkend’’(Hoefnagels et al., 2014). Het huidige lespakket Schildje kan zich op gelijke hoogte bevinden. Het is van belang dat een lespakket met een dergelijk gevoelig onderwerp onderbouwd wordt. In dit onderzoeksverslag is geprobeerd middels literatuuronderzoek, een kwalitatieve- en een kwantitatieve analyse een eerste stap te zetten richting wetenschappelijk onderbouwing van het lespakket".
Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.